5 ingyenes eszköz, mely segít az online hírneved ápolásában

A mai üzleti világban, ahol sokat számít az interneten terjengő hírek, melyek rólad szólnak, sokkal fontosabbá válik, mint azt valaha is el tudtad volna képzelni. Egy jó hírnév sokkal nagyobb erőt jelent, mint egy jó reklámhadjárat. A jó hírnévnek köszönhetően sokkal több ügyfelet tudsz magadhoz vonzani, megtartani a régieket, ezek összesen segítik a növekedésedet is.

Ahhoz viszont, hogy az online hírnevedet ápolni tudjad, tudnod kell, hogy ki, mikor, milyen felületen, mit mond rólad.

A Socialmouths segít abban, hogy közreadta az öt ingyenes eszközt, melynek segítségével könnyebben, hatékonyabban tudd kezelni az online hírnevedet!

1. eszköz: a Google Alerts

Ennek az eszköznek a használatát minden üzletnek, márkának, személynek használnia kellene, hiszen egyrészt nagyon egyszerű a használata, másrészt nagyon kényelmes a szolgáltatás is. Ráadásul ingyenes! Menj a google.com/alerts oldalra, add meg a keresési adatokat például a céged nevét, állítsd be, hogy hogyan akarod megkapni az eredményeket. Szűréseket végezhetsz bizonyos platformokra is, vagy médiaformátumokra is. Minden egyes szűrési eredményt megkaphatsz e-mailben, esetleg valamelyik hírfolyam olvasódba. Ráadásul, akárhányszor megemlítik például a céged nevét valahol, kapsz egy értesítést is.

 2. eszköz: a TweetBeep

A TweetBeep a Twitterhez kapcsolódva jelenti azt, amit a Google Alerts az internetnek. Az ingyenes verzió esetén óránként kaphatsz e-mailt, ha megemlítenek a közösségi oldalon. A fizetős változatban 200 értesítés és 15 perces frissítési opció van biztosítva, melynek ára 20 dollártól kezdődik. A TweetBeep olyan tweeteket keres, melyek a honlapodra, blogodra vezető linkeket jelentet meg.

Social Mention

Social Mention

3. eszköz: a Social Mention

A Social Mention hatalmas mennyiségű adatot gyűjt és biztosít számodra azzal kapcsolatban, hogy hol és milyen hangnemben beszélnek például a márkáddal kapcsolatban. A kulcsszavas keresés alapján – amely kulcsszó lehet a márkaneved is – összegyűjti és rangsorolja a márkáddal összefüggésbe kerülő megjegyzéseket. A Social Mentiont annak ajánlható, akinek egyedi nevű márkája van, illetve félreérthetetlen nevét nem lehet összekeverni más névvel.

4. eszköz: a Kurrently

A Kurrently szolgáltatása hasonlóan működik, mint a Google Alerts, csak nem küld e-maileket, viszont ha az oldalára látogatsz, mindig frissíti az eredményeit. Egyszerűen kezelhető, felhasználóbarát, a megadott kulcsszóra – amely célravezetően a márkád neve kell, hogy legyen – valós idejű eredményeket mutat.

5. eszköz: a MonitorThis

A MonitorThis egy olyan eszköz, mely 20 keresőmotorban monitorozza a márkanevedet. Nem kell mást tenned, mint a keresőmezőbe beírod a márkanevedet, majd a „make monitor. opml” gombra kattintasz, az eszköz pedig létrehoz egy fájlt, amely a hírolvasódba importálható. Innentől kezdve, akárhol kerül megemlítésbe a márkád neve, az azonnal megjelenik a hírfolyamodban.