A bizalom kérdése a közösségi médián keresztül

Az internet ma már olyan természetes, mint az elektromos áram vagy a csapvíz, így a virtuális világban megjelenő vélemény egy termékről vagy szolgáltatásról akár életre vagy halálra is ítélheti azt. Az üzleti élet pedig ki is használja ezt a lehetőséget, hogy egy intenzív és csakis pozitív kommunikációt folytasson az ügyfeleivel.

A való világban egy baráti ajánlás az, ami megalapozza, hogy új vásárló érkezik-e a boltba vagy sem, az online világban ezt a nagy nehezen megszerezhető bizalom adja. Az a bizalom, amit egy vadidegen ember ad ki ajánlásként a cég felkérésének eleget téve, amely azt hivatott bemutatni, hogy ő mennyire elégedett volt az xy szolgáltatásával, termékével. A közösségi média hatására ezt az idegen embertől származó pozitív visszajelzést el is fogadjuk, holott a valós életben valószínűleg nem is tudnánk elfogadni.

Az internet korszak elején még név és arc nélkül adtak egymásnak tanácsot, véleményt a felhasználók, ma már a nevüket, arcukat is felmerik vállalni.

A közösségi márkakommunikációban a honlap és a blog a központ, a LinkedIn az üzleti tárgyaló, a Facebook a kert medencével és játszótérrel. Ám ha ebben a kertből indulnak el az olyan kifogások, melyek érvekkel vannak alátámasztva, annak előbb – utóbb a központig fog hatolni a híre, és ebből a tárgyalóterem sem marad ki. A termék és a szolgáltatás kézzel fogható tárgy vagy kézzel fogható eredményt produkáló szolgáltatás, melyről az ügyfél véleménye szubjektív.

A szubjektív vélemény abszolút mentes a pénzkérdéstől, még akkor is, ha mindent meg lehet vásárolni, mert szinte minden eladó. Egy jó reklámszpot rossz eredményei még nem biztos, hogy azt jelzik, nem lett jó a reklámmunka. A legjobb reklámot is kettétörheti az, ha a vásárló fejében megjelenik a bizalommal kapcsolatos kétely, hiszen látja és olvassa azokat a véleményeket, melyeket más felhasználó tett közzé a közösségi médiában.