Az e-mail marketing buktatói

Az e-mail remek eszköz a leendő és a már nálad vásárolt vevőid elérésére illetve megtartására. Az e-mailes kommunikációnak mindig van jelentősége és van jövője is, a kérdés az, hogy te hogyan bánsz ezzel a remek marketing eszközzel. Hiába küldesz el hetente több ezer levelet, mégsem hozza meg a várt eredményeket. Nézzük, milyen típushibák fordulnak elő az e-mailmarketingben!

1. a direkt marketing általános szabálya a 40-40-20.

Mit jelentez? A kampány során a bevétel 40 százalékát az a közönség hozza, melyet megcéloztál, ebből 40 százalékot maga az ajánlat, 20 százalékot pedig a kreatív megoldások gerjesztik. Az e-mailek esetében is igaz ez a szabály. Viszont ahhoz, hogy az e-mailjeid célba érjenek, úgy kell megjelenniük, hogy azokat a címzettek megnyissák – ezeket kreatív megoldásokkal tudod elérni. Az is igaz, hogy ha túl sok időt szánsz ezekre a megoldásokra, akkor lassanként elaprózod a megtérülést és a lehetőségét is. Tökéletes megoldás úgy sincs, hiszen senki nem garantálja, hogy a leveleidet elolvassa az, aki egyébként kérte az értesítőket.

2. Amikor az internet terjedni kezdett, már az is csodának számított, hogy e-maileket is lehetett küldeni.

Éppen ezért nem is volt rossz megoldás az, hogy több ezer ugyanolyan levelet küldtél el a leendő ügyfeleidnek. Mára ez rengeteget változott! Mint ahogy a Google is felismerte az egyéni szubjektivitást, úgy neked is magadévá kell tenned ezt a megközelítést: tehát egyéni leveleket kell küldened. Ehhez pedig az szükséges, hogy a potenciális fogyasztóidat minél jobban megismerd, hogy a leveleid személyesebb válhassanak.

3. Növelni szeretnéd az e-mail gyakoriságot azért, hogy növeld az eladási számokat?

Van mikor érdemes, de van, mikor abszolút károdra lehet. Nyilván ennek megítélése függ a termékedtől, esetleg a felhasználhatóságának gyakoriságától is. Több esetben lehet sűrűbbé tenni az e-mailes értesítéseket, de csak addig a szintig, míg a leiratkozások meg nem kezdődnek. Akkor az azt jelenti, hogy elérted a fogyasztóid tolerancia szintjét, melyet nem érdemes tovább feszegetni. Az e-mailek gyakoribbá válásához ismerned kell a fogyasztók anyagi helyzetét is, hiszen az átlagfogyasztó egy hónapban csak egyszer kap fizetést – számára a több e-mail csak felesleges időrablás.