Long tail – érthetően – mit is jelent valójában?

“Hosszú farok” a címben szereplő “Long tail”szó jelentése, marketing területen pedig a hosszú, összetett
kulcsszavakat (akár 5-6 szó is) illetik ezzel a kifejezéssel.

A Google Adwords hirdetési rendszerében található kulcsszavak meghatározásával, Profi Adwords kampány esetén vállalkozásunk marketingjét erősíthetjük azzal, ha nem csak a gyakran használt kulcsszavakra fizetünk elő, hanem a ritkábban használt, a hosszabb kifejezésekből összeálló kulcsszavakat is előnyben részesítjük.

 

A long tail használatával még profibb lesz az Adwords kampányunk!

A long tail használatával még profibb lesz az Adwords kampányunk!

Ezzel tudjuk biztosítani azt, hogy

  • akár a gyakori,
  • akár a kevésbé gyakori,
  • illetve a hosszabb keresőszavak alapján indított keresésekre is jó találati helyezést érhessen el weboldalunk.

A hosszú kifejezések, a long tail szavak, miután eléggé ritkán alkalmazzák őket, kevesebb anyagi ráfordítással tudjuk maximalizálni az oldalunkra érkező forgalmat.

A kattintás alapú (PPC) fizetési rendszer előnye, hogy csak azért a reklámra való kattintásért kell fizetni, amely után a mi oldalunkra érkezteti a látogatót.

A gyakori kulcsszavak esetében fizetni is többet kell, hiszen a gyakori kulcsszavas keresésre nagyobb a hirdetői verseny is az Adwords-ön belül.

Nézzünk egy kampány példát:

a “labda” kifejezésre érkező millió találatok között lehet a mienk is, de a látogatónak ez sok. Beírja, hogy „pöttyös labda”, a találati szám nem sokkal, de csökken, köztük van a miénk is.

Abban az esetben, ha azt írja be „kézműves pöttyös labda, plüss anyagból”, és mi pont ilyen long tail szavakat használunk, akkor a mi weboldalunk az elsők között kell, hogy helyet kapjon a találati (vagy hirdetési) listában.

Ebben az esetben még a véletlenszerű látogatásokatt is kizárhatjuk, hiszen speciális szavakkal történő keresés útján került a mi oldalunkra a látogató. Ha tetszik neki, amit lát, akkor már a honlapunk tartalmán múlik, hogy ott is marad-e (feliratkozik, vásárol, regisztrál, ajánlatot kér).