online kategória bejegyzései

Online kereskedelem – hogyan lehetünk hatékonyak?

Az első dolog, amire szükségünk van, az egy jól megtervezett e-kereskedelmi stratégia, ahol látnunk kell az értékesítési és marketing folyamatokat is. Ha ez elkészült, akkor lehet az online áruházat tervezni és hozzáfogni a kivitelezéshez.

A hatékony üzemeltetéshez az egészet egy egységben kell látni, és természetesen vessük papírra is, hogy mindig szem előtt legyen.

Az igazán hatékony és költségkímélő üzemeltetés során, amit automatizálni lehet, azt automatizáljuk. Sok áruházra jellemző, hogy előre megírja a hírleveleket, a szezonális termékekre kidolgozza a marketinget, a marketing kampányok minden lépését már tudja előre. Minél több feladatot bízunk az internetes robotokra, annál kevesebbet kell foglalkozni napi szinten az adminisztrációval.

Számlázz automatán!

Az automatizálásra legjobb példa a számlázási rendszer integrációja, ahol a rendeléssel egyidőben egy program segítségével már készül is a számla, melyet akár e-mailes postafiókra is elküldhetünk – teljesen automatikusan. A jelenleg működő webáruházak többsége még mindig másolással szerkesztik a megrendelő adatait és tételesen írják a termékeket egy különálló számlázási rendszerbe.

Egy nagyobb termékmennyiséggel foglalkozó online áruház esetében a megrendelés feldolgozása nem túl hatékony. A legjobb automatizálási rendszer az, ahol az offline és az online bolt össze van kötve, így a raktárkészlet is világosan látszik mind a két értékesítési rendszerben.

Sok áruház számára a kétféle értékesítési rendszer összekapcsolását nem tartják jó megoldásnak, hiszen ha a webáruházban látszik, hogy a keresett termék elfogyott, akkor a vásárló továbblép. Viszont ha olyan rendelést fogadunk, melyet nem tudunk teljesíteni, akkor is elveszítjük a vásárlót, így ez a kétségalap nem igazán állja meg a helyét.

A hirdetési kampányaink végrehajtásában is jelentős szerepet kaphat az automatizálás lehetőség, mellyel folyamatosan tesztelhetjük és optimalizálhatjuk a hirdetésünket. Nyilvánvaló, hogy vannak olyan feladatok is, melyeket nem lehet robotokkal elvégeztetni, ezért szükséges a jó munkaerő is.

A hatékony munkaerő jellemzői:

  • Ismeri a közösséi oldalakban rejlő lehetőségeket (nem kezdő internetező)
  • Nem retten meg és nem retteg az „ÁFA” a „számlázás”, vagy akár a „CRM” szavaktól
  • Képes bármit becsomagolni 1-2 perc alatt (!)
  • Az iskolában megtanulta a matematika alapjait (ne termeljen veszteséget)
  • Kedves, kreatív és kommunikatív egyéniség

Az automatizálás nagyon jó, rendelkezel az ideális munkatársakkal is, de a sikerhez ez még nem elég. Folyamatosan figyelni és követni kell a trendeket, fejleszteni kell az új funkciókat, tesztelni és optimalizálni kell az online áruházat, a marketing kampányokat. Minden évben változik az online marketing, új megoldások jelennek meg az értékesítések terén is. A Facebook egyre nagyobb teret nyer hazánkban, a vásárlónk többsége itt éli közösségi életét, így egyetlen egy cég, vezető sem teheti meg, hogy ne legyen jelen ott, ahol a célzott vásárlói csoportja jelen van. 2010-ben újnak mondható, közösségi vásárlás is felütötte a fejét, egyre több cég helyezi a közösségi vásárlás erejére az értékesítési stratégiájukat. Aki nincs tisztában az új lehetőségekkel, megoldásokkal hatalmas bevételtől eshet el.

A webáruház sikerének nagyon egyszerű receptje:

  • Keresőoptimalizált oldal, akár ingyen.
  • Jól megírt, reális és teljesíthető stratégiai terv
  • Szuper termékek megfelelően „csomagolva”
  • Egyszerű, vevőbarát és hatékony online áruház
  • Jól összedolgozott marketing kampányok és hirdetések
  • Web analitika, statisztika, az eredmények mérésére
  • Egy szuper ügyfélszolgálati csapat
  • Folyamatosan kapcsolatápolás a vevőkkel
  • Egy kis extra, amit más nem tud megadni…

A marketingben található meg az egyik legjobb eszköz arra, hogy tömeges létszámban szerezd meg a vásárlóidat. A alábbi stratégiák ingyenesek és segítenek abban, hogy növeld a látogatóid számát.

A legújabb marketingtrendek – te használod őket?

A vállalkozással kapcsolatos tennivalók sokrétűségét és kimeríthetetlen feladatkalapját te is ismered. Ahhoz viszont, hogy vállalkozásod sikeres vagy még sikeresebb legyen, muszáj tartanod a lépést, tudnod, ismerned kell az új irányvonalakat – írja a Hallovilag.hu.

A legújabb felmérések szerint a jövő marketing zenéje a YouTube-on kezdődik és a közösségi oldalakon fejeződik be, ehhez nem árt tudni, hogy a Youtube a Google “terméke”, ahol a Google hirdetések szerepe is kiemelkedő. Nyilván ahhoz, hogy ezeket ki tud használni, ismerned kell a jelentőségüket is!

HallóVilág

A YouTube videómegosztó portálként kezdetben házi videók megosztását szolgálta – ma már a világ első számú reklámfilm közvetítő oldallá nőtte ki magát. Tehát, ha nem rendelkezel még reklámfilmmel itt az ideje, hogy elkészítsd azt. Az elkészült filmes tartalomra utaló linket már felhasználhatod a linképítésedben is, hiszen a keresőoptimalizálás szempontjából minden link, ami hozzád vezet, jelentőséggel bír a Google keresőjében is. Bővebben…

Az e-mail marketing buktatói

Az e-mail remek eszköz a leendő és a már nálad vásárolt vevőid elérésére illetve megtartására. Az e-mailes kommunikációnak mindig van jelentősége és van jövője is, a kérdés az, hogy te hogyan bánsz ezzel a remek marketing eszközzel. Hiába küldesz el hetente több ezer levelet, mégsem hozza meg a várt eredményeket. Nézzük, milyen típushibák fordulnak elő az e-mailmarketingben!

1. a direkt marketing általános szabálya a 40-40-20.

Mit jelentez? A kampány során a bevétel 40 százalékát az a közönség hozza, melyet megcéloztál, ebből 40 százalékot maga az ajánlat, 20 százalékot pedig a kreatív megoldások gerjesztik. Az e-mailek esetében is igaz ez a szabály. Viszont ahhoz, hogy az e-mailjeid célba érjenek, úgy kell megjelenniük, hogy azokat a címzettek megnyissák – ezeket kreatív megoldásokkal tudod elérni. Az is igaz, hogy ha túl sok időt szánsz ezekre a megoldásokra, akkor lassanként elaprózod a megtérülést és a lehetőségét is. Tökéletes megoldás úgy sincs, hiszen senki nem garantálja, hogy a leveleidet elolvassa az, aki egyébként kérte az értesítőket. Bővebben…

Remek segítőtárs az online kommunikációban

A vásárlóid, fogyasztóid véleménye mindig fontos, még a te vállalkozásod esetében is, mikor nem olyan fontos termékeket értékesítesz, amelyek a minden napi élethez szükségesek.

Az is igaz, hogy nem lehet minden egyes vásárlóddal beszélgetni, hiszen arra, az egy nap is kevés lenne. Ilyenkor kell megoldani a kommunikációt, ha lehet online módon, és ha lehet tőled, a személyedtől függetlenül.

Az egyik leghatásosabb módja ennek a problémának a megoldására a Google Drive-ban található űrlap funkció.

Saját magad alkothatod meg az űrlapot, olyan kérdéseket tehetsz fel, melyekre választ vársz. Miért jobb így? A fogyasztói kérdések önmagukban rengeteg megfogalmazásban kerülnek napvilágra, az irányított beszélgetések alapján – ahol te vagy az irányító a kérdőíveden keresztül – olyan válaszokat kaphatsz, melyek a te épülésedet szolgálják és nem az egyéni igények végeláthatatlan igényeit tárják eléd. Bővebben…

A videós hirdetéseké a jövő?

A kérdés persze költői, hiszen minden jel arra mutat, hogy a videós tartalmak felé (is) veszi az irányt a marketing hirdetési lehetőségei, de ahhoz, hogy ez is jól működjön, figyelembe kell venned az alábbiakat!

A videófilmek nem kevés időt és pénzt igényelnek, hogy sikeres és jól konvertáló eszközként jelenjenek meg az online világodban, éppen ezért nagyon fontos, hogy minden eszközt megragadj annak érdekében, hogy minél többen lássák, minél többen szerezzenek tudomást róla, és minél több „like”-ot, „tweet”-et, „g+”-t tudjon magáénak. Ugyanis a sok megosztás és sok tetszésnyilvánítás mind azt eredményezi, hogy egyre jobb helyezést érhet el a keresők találati eredményeiben.

A filmed elkészítése előtt azonban érdemes átgondolnod, hogy a potenciális vásárlóidnak milyen ízlése van, milyen témájú filmeket szeretnek nézni. Nem árt egy közönségfelmérést végezni annak érdekében, hogy a film költségei ne csak kidobott pénzként jelenjenek meg a kiadási oldalon. Általánosságban az elmondható, hogy a filmet nézők szeretik a tanulságos, vagy az apró kulisszatitkokat eláruló kisfilmeket. A nagyobb volumenű filmterveid megvalósítása érdekében valóban végezned kell egy kis kutatást. Bővebben…

Elég mozgalmas a közösségi életed?

Ha nem, akkor neked készült az alábbi összeállítás, ha igen, akkor is érdemes elolvasnod, bizonyára szolgál neked is némi újdonsággal.

1. A közösséged tagjai nyilván azért követnek téged, mert benned látják a problémájuk megoldását jelentő kulcsot. Minél több oldalról közelíted meg az egy problémát, annál nagyobb aktivitást váltasz ki követőidből. A probléma illusztrálásának érdekében mindig használj képeket, hiszen a képek nem csak dekorációként jelennek meg, hanem képi megjelenítéssel további posztolásokat váltasz ki rajongóidból. Nem is kell ennél több, egy egyszer – egyszer felpezsdítsd a közösségi életedet, de a probléma felvetésében tarts valamilyen gyakoriságot! Bővebben…

Minden rendben van a honlapoddal?

Nézd meg az alábbi pontokat, a honlapodon rendben vannak? Ha nem javítsd ki gyorsan!

1. Kiderül a honlapodról, hogy mivel is foglalkozik a céged? Egyértelműen, világosan láthatóvá válik, hogy mit szeretnél eladni, szolgáltatni, miről informálod az olvasódat? Ha igen, akkor nincs semmi gond ezzel, ha nem akkor viszont sürgősen pótold. A felhasználó, ha nem találja meg azt az információt, amit keres, akkor továbblép, ez neked nem jó – a javítás alig két perces munka, elég csak három tőmondat (minimálisan), hogy tudatosítsd az olvasó felé, mit is kínálsz. De feldobhatod akár egy videóval, vagy egy képpel is a tevékenységed leírását.

2. Alig néhány másodperced van arra, hogy a felhasználótól átvedd az irányítást. Mégpedig akkor, amikor a keresőben megjelenő listából rád kattint, és megérkezik a honlapodra. Először bizonyára átszkenneli a szemével a látottakat, és míg ez a folyamat tart, addig van lehetőséged arra, hogy irányítsd őt. Nézd végig az oldalaidat és minden egyes oldalon tedd fel a kérdést, mit tegyen a látogató itt? Ha már tudod a választ, akkor írd le neki.

3. A szlogen megjelenik a honlapodon is, remélem. Azt is remélem, hogy nem valami közhelyes, semmitmondó jelmondatot választottál magadnak, hiszen a szlogen egyfajta megkülönböztetést szolgáló eszköz, hogy a felhasználók tudják te más vagy, mint a versenytársaid. Éppen ezért az ilyenek, például: Teljes körű ügyintézés!, vagy a Kertépítés ABC-je nem jó választás, viszont a Sorban állok a postán ön helyett, vagy a Romok helyére építünk egy díszkertet már valamivel többet mond, mint a versenytársak többségének szlogenje. Bővebben…

Turbó marketing!

Érdekes kezdeményezést mondhat magáénak az egyik magyarországi filmforgalmazó. Külföldön már bevett gyakorlat és idehaza is egyre magasabb színvonalú a gyerekfilmek széleskörű promótálása.

Mindent ellep Turbó és a többi csiga

Az teljesen nyilvánvaló, hogy a forgalmazó weboldala és a vele kapcsolatban álló honlapok tele vannak az új animációs film plakátjával, jelenetfotókkal és jobbnál jobb előzetesekkel. A DreamWorks stúdió által készített Turbó (+6) című animációs film – a többi sikeres elődhöz hasonlóan – humoros és látványos is egyben, ami a megcélzott hat éven túli közönség mellett a gyerekeket elkísérő szülők kedvencévé is teheti. A stúdió nyújtotta támogatás következtében azonban nem csak előzetesekkel igyekeznek megnyerni a gyerekeket.

Online marketing: weboldal, letölthető játékok

Elkészült Turbó saját, magyar nyelvű weboldala és az interneten – többek között a Csibészke online magazinban – elérhetővé tettek számtalan játékos feladatot, rejtvényt, kifestőt, stb., melynek mindegyike kapcsolódik valahogyan a Turbó című filmhez, annak valamely szereplőjéhez.

A marketing stratégia a következő: letölthetővé tesszük a gyerekeknek pdf formátumban ezeket a színes (vagy színezhető) lapokat, így már jó előre megismerhetik és megkedvelhetik őket, még mielőtt elviszik őket a szüleik a moziba. Mert hogy ezek után meg kell nézni a filmet, az biztos!

A kifestők, színezők, gondolkodtató feladatok – amellett hogy népszerűsítik a filmet – hasznos időtöltést biztosítanak a gyerekeknek is.

Turbónak természetesen magyar nyelvű weboldala is van és azon sem csodálkozunk, ha hamarosan megjelenik egy bögre oldalán, pólókon, vagy a többi jól ismert reklámfelületen.

Vevőszerzés a kuponoldalakkal együttműködve?

Az e-kereskedelem egyre fontosabbá válik az internetezés területén, egyre nagyobb szerephez jut a mindennapi életünkben.

Kedveltségét, népszerűségét köszönheti annak, hogy úgy lehet a beszerzéseket lebonyolítani, hogy közben nem bonyolódik a saját életünk, ráadásul az életszínvonalunk, presztízs megítélésünk is javul.

Az e-vásárlás során nincs kitéve a vásárló a nemi, esetleg korbeli megkülönböztetésnek, hiszen az online webáruház esetében ugyan mindegy, hogy ki vásárol nála.

A legelső kuponozó oldal, mely szinte berobbant a kedvező ajánlataival a magyar piacra, az a Bónusz Brigád volt. A legtöbb kedvezményes ajánlatokat a szálláshelyek, illetve a belföldi utazások esetében kínálták. A kuponos oldalaknak köszönhetően a legdrasztikusabb válságos évben is növekedni tudott az e-kereskedelem bevétele és felhasználói megítélése. Bővebben…

Long tail – érthetően – mit is jelent valójában?

“Hosszú farok” a címben szereplő “Long tail”szó jelentése, marketing területen pedig a hosszú, összetett
kulcsszavakat (akár 5-6 szó is) illetik ezzel a kifejezéssel.

A Google Adwords hirdetési rendszerében található kulcsszavak meghatározásával, Profi Adwords kampány esetén vállalkozásunk marketingjét erősíthetjük azzal, ha nem csak a gyakran használt kulcsszavakra fizetünk elő, hanem a ritkábban használt, a hosszabb kifejezésekből összeálló kulcsszavakat is előnyben részesítjük.

 

A long tail használatával még profibb lesz az Adwords kampányunk!

A long tail használatával még profibb lesz az Adwords kampányunk!

Ezzel tudjuk biztosítani azt, hogy

  • akár a gyakori,
  • akár a kevésbé gyakori,
  • illetve a hosszabb keresőszavak alapján indított keresésekre is jó találati helyezést érhessen el weboldalunk.

A hosszú kifejezések, a long tail szavak, miután eléggé ritkán alkalmazzák őket, kevesebb anyagi ráfordítással tudjuk maximalizálni az oldalunkra érkező forgalmat.

A kattintás alapú (PPC) fizetési rendszer előnye, hogy csak azért a reklámra való kattintásért kell fizetni, amely után a mi oldalunkra érkezteti a látogatót. Bővebben…