Remek segítőtárs az online kommunikációban

A vásárlóid, fogyasztóid véleménye mindig fontos, még a te vállalkozásod esetében is, mikor nem olyan fontos termékeket értékesítesz, amelyek a minden napi élethez szükségesek.

Az is igaz, hogy nem lehet minden egyes vásárlóddal beszélgetni, hiszen arra, az egy nap is kevés lenne. Ilyenkor kell megoldani a kommunikációt, ha lehet online módon, és ha lehet tőled, a személyedtől függetlenül.

Az egyik leghatásosabb módja ennek a problémának a megoldására a Google Drive-ban található űrlap funkció.

Saját magad alkothatod meg az űrlapot, olyan kérdéseket tehetsz fel, melyekre választ vársz. Miért jobb így? A fogyasztói kérdések önmagukban rengeteg megfogalmazásban kerülnek napvilágra, az irányított beszélgetések alapján – ahol te vagy az irányító a kérdőíveden keresztül – olyan válaszokat kaphatsz, melyek a te épülésedet szolgálják és nem az egyéni igények végeláthatatlan igényeit tárják eléd.

Az űrlap igényed szerint alakítható. Több kérdéssorozatot állíthatsz össze, melyek közül megadhatod azt is, hogy melyek azok a kérdések, amikre kötelező válaszolni (például az e-mail cím kitöltése mindig legyen kötelező). A válaszadásokra is sok lehetőséged van: a kifejtős (szabad megfogalmazást engedő) lehetőségtől a jelölőnégyzet alkalmazásáig van módod a kommunikáció könnyebbé tételére.

Ha készen vagy kapsz egy linket, amit beilleszthetsz a saját oldaladra, vagy a számítástechnikusod beilleszti azt. Hova illesztheted be? Ahova szeretnéd, és ahol lényeges, hogy megtalálható legyen a vásárlói véleménynyilvánítás lehetősége.

Ezzel a módszerrel lehet a hírlevélre való feliratkozás dobozkáját is meg lehet oldani, különösebb informatikai tudás nélkül.

A Google a kapott válaszokat összegyűjti, táblázatba rendezi, melyet te lementhetsz és kezdődhet az igazi munka az űrlap adataival. Elemezheted őket, építhetsz az eredményekre, lehetőséget adnak a közösségi médiában való megjelentetésre, írhatsz róla a blogodban, a hírleveleidben.

Szervezhetsz az eredmények alapján egy akciót, bevezetheted vele az új termékedet, esetleg a márkád hírnevének felmérésére is szolgálhat.

Minden attól függ, hogy mit szeretnél megtudni a vásárlóidtól, a leendő fogyasztóidtól. Rajtad múlik, hogy könnyebbé teszed az online kommunikációdat – a Google Drive űrlapjai mindig megtalálhatók!