Swarovski, az ékszerek Mekkája, ahol bármit megvehetsz…

Igen, bármit megvehetsz, mert nem szab határt a szűkösebb pénztárca sem! Miért nevezhetjük a Swarovski ékszert az ékszerek Mekkájának? Mekka egy arab város, a Vörös tengertől nem messze, a muszlim hitűek legelső zarándokhelye, jelentése: áldott. Mekka a sokszínűséget, változatosságot jelentő város, sokmilliós zarándokkal, ugyanakkor ipari és kereskedelmi központ is. Itt született Mohamed próféta- mondják a muszlimok. Éppen ezért jelenti a gazdagságot, lehetőséget, magát a tökéletesre sikerült világot.

Nos, ezt elég nehéz elképzelni, de ne is menjünk ilyen távolra, érezzük csak jól magunkat. Kedvezzünk egy szép nyaklánccal, gyűrűvel a barátnőnknek, családtagjainknak! A Swarovski ékszer, azért lehet a lehetőségek tárháza, mert elérhető, megfizethető luxust vásárolunk. Ez pedig jó érzéssel tölt el mindenkit. Vásárolhatunk boltban, vagy akár az interneten válogathatunk kedvünkre a webáruházak soraiban.

Megjegyzem ez sokkal kényelmesebb, sokkal több ékszert tudunk átnézni, ráadásul az időnket, energiánkat is kíméljük, hiszen csak kiválasztjuk a megfelelőt, rákattintunk, átutaljuk az árát és várhatjuk a csomagkiszállítót. Adott határidőre pedig megérkezik az áhított nyaklánc, gyűrű, karkötő. A rizikó ugyanolyan, mint bármely más vásárlás során. Élhetünk az elállás jogával, természetesen a határidőket betartva. Az áruházak garanciát vállalnak a termékekre, a kiszállítás többnyire ingyenes. Kell ennél jobb?

De nézzünk egy kicsit körbe, honnan is jött a név: Swarovski? A hangzás alapján biztosan állíthatjuk, hogy szláv nyelvterületről van szó és nem is tévedünk ezzel. Csehországba kell csupán elmenni, hogy a Swarovski család eredeti történetét meghallgathassuk. Csehország egyébként is híres volt a kristályokról. De mi is az a kristály? Elegendő a sima üvegkristály? Egy gyorsan keményedő, jól formálható alapanyagra volt szükség, ez volt a hamuzsír, azzal a kálium-karbonát. Szinte minden háztartásban van kristálypohár, ha márkajelzést is hagytunk rajta, ott virít a ‘bohemia’ jelző.

Bohémia Csehország azon része, ahol a kristálygyártás hazájáról beszélhetünk. A tizenkilencedik században már nagyon sok csiszoló mester értette a kristálycsiszolás művészetét. Nehéz fizikai munka volt, de az eredmény önmagáért beszélt. Ebben a környezetben nőtt fel Daniel Swarovski, aki hosszú munkával kitanulta a csiszolás mesterségét. De nem állt meg, folyton a fejlődés, az innováció lebegett a szeme előtt. Kitalált egy kristályvágó gépet, aminek a segítségével elindulhatott az üzemi méretű termelés. Persze erre a technológiai fejlődés adta az alapot. A tizenkilencedik század maga volt az innováció. Siemens, Edison találmányai új alapokat teremtettek.

A kisvállalkozás pedig elindulhatott a maga útján. A családi vállalkozásból sok-sok munkával nagyüzemmé tudott fejlődni. Kellett ehhez a család, nélkülük talán nem értek volna a csúcsra. A történelem valóban viharos éveit is sikeresen vészelték át. A világháborúban messzilátót gyártottak, mert erre volt szükség. Aztán ismét előtérbe került az ékszergyártás. Először csak megrendelésre gyártottak, aztán kialakult a saját image, ezzel pedig kezdetét vette a siker. Oda jutott a Swarovski család, ahova az alapító családfő megálmodta. Ma már a világ minden táján ismerik a nevüket. Ha Swarovski ékszerről van szó, senki nem téveszti össze. A megfizethető minőséget, luxust tükrözi a márkanév.